1.7.2017 OBR Drásal (Jirka)

23.07.2017 00:40

Letošní OBR nebyl z týmů Vesani a PUNK Tým tak početně obsazen jako loni. Z Vesanů byli loni na startu Rostík, Lundys a Kotel a z PUNKerů Martin, Tomáš, Roman a já. Letos se z Vesanů na trasu vydal pouze Kotel a z PUNKerů Roman a já. Co se týká dokončení OBRA, tak letošní ročník byl 100%, kdežto loňský dokončili jen 4 závodníci 57%. Bylo to především ideálními podmínkami na startu letošního ročníku. V pátek lehce sprchlo a sobota nás přivítala příjemnými teplotami. Na trati se tolik neprášilo a dres jsem rozepínal až okolo desáté hodiny, kdy nás začaly zahřívat první sluneční paprsky.

Po loňské nevolnosti a odstoupení v Semetíně (cca 130. km) jsem do letošního ročníku chtěl vstoupit opatrněji. Měl jsem obavy hlavně z toho, aby mě opět nepostihly problémy s žaludkem. Tempo po startu brzdil zaváděcí vůz, do Žop jsem tak přijel v rozumných tepech v kontaktu s hlavním polem. Na Lysinu se závodníci roztáhli do dlouhého špalíru, ale tempo bylo stále velmi přijatelné a na dohled jsem měl dokonce i Kotla. Na vrcholu jsem se poprvé otočil, abych zkontroloval, jak je na tom Roman, zda se drží v závětří za mnou. Ke svému překvapení jsem ho nespatřil, tak jsem si řekl, že letos se nám asi moc nezadaří táhnout tempo společně… Na druhou stranu, dodalo mi to trochu na psychice, že by dobře vyladěná forma? Cestou na Grapy a následně na Tesák se mi podařilo postupně ještě některé závodníky předjíždět, nohy jely moc dobře, trochu jsem tedy tempo stupňoval. První problémy však přišly těsně před Tesákem, kdy jsem poprvé musel shodit na nejmenší talíř a řetěz se mi ihned začal sekat… Znamenalo to vždy protočit nohy vzad, případně sesednout, aby nedošlo k přetržení řetězu. To jsem si poprvé v duchu zanadával, že tímto stylem trasu neobjedu. Na Tesáku kolo putovalo ihned do servisu. Čekal jsem, že mě Roman dojede, ale oprava byla nutná… A bylo to nejlépe investovaných 5 minut v celém závodě! Po zbytek kolo šlapalo jako hodinky a navíc mě Roman ani po tomto zdržení nedojel (měl již také první technické problémy).

Přejezd Kelčáku byl na mé poměry nadstandardní, tolik jsem toho zatím nikdy nevyjel. Jelo se mi výtečně a posouval jsem se startovním polem výš a výš. Cestou do Rajnochovic mě dojel EXPRES = tandem z Rusavy, což byl dar z nebes. Po asfaltu vyvinuli neskutečnou rychlost, já se za nimi chytil do háku a předjížděli jsme jednoho závodníka za druhým (já bez většího fyzického vypětí). Směrem na Lázy už jsem ale musel jet opět za své, ale s tandemem jsme se ještě několikrát vzájemně předjeli. Poté jsem se dostal do skupinky tří závodníků, kteří jeli obdobné tempo jako já. A i když měl každý trochu jinou strategii na občerstvovačce, vždy jsme se zase na trase sjeli. Tak tomu bylo i při dlouhém a nepříjemném asfaltovém úseku před Pržnem. Nikdo výrazně netaktizoval a pravidelně jsme se střídali, podařilo se nám tak ušetřit cenné síly pro nepříjemné stoupání na Prženský vrch. Cesta celkem rychle ubíhala, Bludné jsem letos vyjel bez problémů, následoval sjezd na Troják a skvělá asistence Vesanů = doplnění bidonu, podání občerstvení, předání kola na promazání, povzbuzení, rychlé informace o ztrátách na soupeře… a jelo se dál do druhého kola. To uteklo velmi rychle, vynechává se Pržno a na troják se odbočuje již mezi Rajnochovicemi a Lázy. Opět skvělá občerstvovačka v podání Vesanů… A musím říct, že asi i poslední. Tím, že nás již předjelo mnoho závodníků z kratší 117 km trasy a následně i z dalších tras, začaly být občerstvovačky počínaje Semetínem a dále, velmi chudé, řekl bych přímo vyžrané ;o( Zbyl tam jen mastný chléb (původně chléb se sádlem), pár melounů a nějaké müsli tyčinky. Bylo těžké do sebe pozřít něco, na co jsem neměl absolutně chuť, ale s vědomím, že když to neudělám, může mi být zle. Postupně jsem tedy ujídal i své zásoby – snědl jsem postupně 2 Enduro snacky a 2 Magneslife (chvílemi jsem cítil, že mě začínají lehce táhnout stehna). Lehce jsem zvolnil a dojel mě závodník na celopéru, který jel v jednom technickém kamenitém sjezdu těsně za mnou. Trochu mě to znervózňovalo, a tak jsem jel vyšší rychlostí, než jsem chtěl, což mělo za následek proražení duše, ztrátu 10 minut a cca 10 pozic…

Pak přišlo občerstvení na Držkové, dolití bidonu, rychle něco do pusy a jede se dál… ale jen do té doby, než zjistím, že bidon zůstal na občerstvovačce ;o( Bez něj to nedám, rozhodnutí vrátit se je tedy rychlé – bohužel je to kilometr navíc a další malá ztráta. Cesta do cíle již ubíhala bez problémů, až na jedinou věc a tou je nesoulad mezi kilometráží na trase a na tachometru (rozdíl zhruba 8 km, tzn. že trasa měla ve výsledku 185 km). Hrubou Malíkovou jsem vyběhl a už se těšil na sjezd z Lysiny do Žop a závěrečný úsek do cíle. Zbyly mi i síly na finiš a odražení útoku Jardy Remeše (v cíli rozdíl 26 s). Cílovou pásku jsem za skandování Zuzky, Bertíka, Dorky a také Aleny a Mikeše proťal v čase 11:42:25 hod. Svůj rekord jsem sice nepokořil, ale s časem jsem nadmíru spokojen. Nakonec ani únava a nevolnost není tak hrozná – s loňským rokem naprosto nesrovnatelné…

V cíli se také dozvídám výsledky dětí, krásný závod ze strany Bertíka a bojovnost ze strany Dorotky, která jen pouze logistickou chybou (pozdním příchodem na start) nemohla dosáhnout lepšího umístění ;o)

Výsledky dětí

1.            Lachmanová Anna                                                                         0:01:50.6 min.

20.          Měchurová Dorota                         PUNK Tým                         0:03:18.1 min.

 

1.            Frencl Patrik                                      GIANT Pítrs bikes            0:09:24.2 min.

18.          Měchura Albert                                               PUNK Tým                         0:12:32.7 min.

Výsledky OBR 177 km

1.,           1.            Fojtík Jan                            FORCE KCK Zlín                 7:51:40.7 hod.

58.          23.          Koplík Martin                    Vesani                                 10:49:59.7 hod.

86.,        36.          Měchura Jiří                       PUNK Tým                         11:42:25.8 hod.

118.,      53.          Měchura Roman             PUNK Tým                          12:51:51.4 hod.

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz