20. - 21.5.2017 Jihlavská 24 hod.

23.07.2017 00:01

Foto ze závodu ZDE.

Jirka

Do Jihlavy jsem se vydal již v pátek 19.5. V pátek dorazil také Roman a týmový fotograf a technická podpora v jednom – Mikeš. Postavili jsme stan, vytvořili zázemí a vydali se užít si večerní doprovodný program završený koncertem kapely Turbo. Nepodcenili jsme ani výživu a tak jsme klobásu na grilu zapili dvěma pivy a jednou kávou. Po 22 hodině jsme zalehli do stanu a nabírali spánek do zásoby. Teplota na startu byla téměř ideální, zima, ale bez deště. Museli jsme tedy šlapat, abychom se zahřáli ;o)

První kola jsem nasadil celkem vysoké tempo a držel se cca do 5. místa v kategorii. Mé časy v začátku závodu se pohybovaly okolo 24 až 26 min. Poprvé jsem zastavil na krátké občerstvení a doplnění vody po 6. kole (čas v depu 8 minut). Průběh jsem měl rozpočítán tak, abych i s přestávkami jel kola do 30 minut, což by znamenalo do půlnoci cca 22 až 24 kol (cca 200 km). Ulehnout jsem chtěl tak mezi 2 a 3 hodinou ranní. Realita však byla malinko jiná. Postupně jsem začal mít opět problémy se žaludkem, dělalo mi problém cokoliv pozřít… Další přestávku (21 min.) jsem udělal po 12. kole (v 17:30 hod.). Dal jsem si polévku, která mi trochu zklidnila žaludek. Časy na kolo se pohybovaly okolo 28 min. I přes tyto problémy se mi stále dařilo držet styl 6 kol a zastávka. Na větší jídlo jsem tedy zastavil po 18. kole těsně před 21. hod. a v depu jsem strávil asi 40 minut (čas na kolo začal rapidně stoupat až na 33 minut). V této době jsem již ztrácel přehled o Romanovi, odtrhli jsme se hned po prvních kolech (průběžně na mě ztrácel něco přes 2 kola).

I přes nevolnost jsem se vydal opětovně na trať a nejelo se mi vůbec dobře. Navíc již bylo potřeba zapnout světlo. Tomu odpovídaly i zajížděné časy okolo 37 až 38 minut! Po 23. kole (195 km) jsem to tedy zabalil (v 0:40 hod.), spočítal jsem si, že bude lepší si odpočinout a pak zajíždět daleko rychlejší časy nad ránem. Tímto brzkým ulehnutím (do stanu jsem se dostal asi v 1:30 hod.) jsem však přišel o možnost boje o pořadí do 5. místa ve své kategorii a také jsem začal rezignovat na vyrovnání svého rekordu z loňského roku (36 kol).

Ráno jsem vstal cca v půl 5 a velmi jsem ocenil nápad Mikeše, který zakoupil dětské přesnídávky. Spolu s vaječnými věnečky to bylo to jediné, co jsem byl schopen pozřít. V duchu jsem si říkal, že odjet zbytek závodu (cca 6,5 hodiny) pouze na tuto ranní stravu bude velmi náročné a bude to bolet. Před 5 hod. jsem tedy vyrazil (na Romana jsem v tomto okamžiku měl k dobru 3 kola) a po ránu zajížděl časy okolo 30 minut. Po 5 kolech (28 kolo celkově) jsem dal první „krátkou“ pauzu na lehké občerstvení… Když jsem ale zjistil, že Roman má velké problémy s kolem i se sebou samým (v té době na mě ztrácel již 8 kol!), nějak jsem v sedě na lavici usnul a probral se až po 1,5 hodině! V poklidném tempu jsem tedy zbytek závodu dojel již jen na morál a celkem jsem ujel 33 kol (290 km). Romanovi jsem svým „vytuhnutím“ dovolil náskok ztenčit na celkových 6 kol.

Na trase jsem celkem strávil 16:27 hod., což bylo výrazně méně, než závodníci pohybující se okolo mě. Pro příští ročníky je tedy taktika pro zlepšení jasná – zapracovat na snížení ztrátového času v depu.

Roman:

Závod s mým velkým očekáváním, můj cíl překonat vlastní rekord 269 km/24 hod.

Svůj plán jet své strojové tempo mi narušují technické problémy s kolem. Prvně mě začíná zlobit přehazovačka, zastavuji v servisu – kontrola řetězu, bovdenů, pastorků, rovnání patky, seřízení přehazovačky. Po téhle proceduře od profíka po odjetém jednom kole se mi řetěz rozpojuje :-(

I přesto se cítím fyzicky dobře, tak tyhle ty drobnosti zatím zvládám i psychicky.

Přichází noc, nasazujeme na kola halogeny a pokračujeme. Kolem půlnoci mi světlo zhasíná a vystavuje mi stopku do rána. Ráno musím vyčkat na světlo, abych se mohl vydat na trasu. Jsem natěšen vyrazit, po ujetém kole defekt a v plášti díra. Tahle událost už mou psychiku podlamuje, předávám starost s řešením tohoto problému naší podpoře Mikešovi a já zdrcen zalézám meditovat do spacáku. Díky za podporu, kafe, vykopání ze spacáku a vyburcování. Párkrát protočím nohy a odhodlán zbytek dne zkouším zachránit, co se dá = jízda bez občerstvení do ukončení závodu. Šáhl jsem si na dno opět, fyzicky i psychicky, a proto to děláme :-)

 

Výsledky v kategorii muži nad 40 let

1.            Palásek Martin                 45 kol    396 km                 čas na trati 22:32 hod.

7.            Měchura Jiří                      33 kol    290,4 km             čas na trati 16:27 hod.

11.          Měchura Roman             27 kol    237,6 km             čas na trati 15:26 hod.

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz