Neoblíbená trasa - AUTHOR ŠELA MARATHON 2.5.2015

02.06.2015 21:49

Po několika letech jsem se odhodlal do svých plánů zařadit Šelu 93 km, a to v rámci tréninku. Vždy jsme tento závod brali jako maratónskou přípravu,najetí km. A ani letos jsem nechtěl rušit tradici. Start je v Lipníku nad Bečvou vzdáleného zhruba 30 km od Holešova. Ta naše tradice tkví v tom, že na start a po závodě zpět domů přepravujeme sebe a kola vlastní silou. Tudíž ten den si na své konto k 93 km přičítáme 60-70km navíc. Startuje se ráno v 9.00 hod., já musím  vstávat v 5.30. Při ranním vyjetí v 7.00hod. směr Lipník je docela syrovo a větrno. Počasí se mi moc nelíbí, psychika začíná pracovat a v hlavě si začínám vyčítat absolvování tohoto závodu. To nevěstí nic dobrého a já doufám, že se neprojeví další problémy spojené s pracovním vytížením, kdy z 14 denní přípravy a ladění formy na tuto akci jsem najel 0 km.

K tomu dostávám SMS od bratra s výzvou k překonání PUNK rekordu trasy o flašku šampáňa. Po příjezdu do Lipníka se snažím naladit do pozitivna, vytvořit si pohodičku. Opět dodržuji tradici a v prostorách startu si dávám kávičku a jelikož nemám PUNK parťáky, rum vynechávám.

Začátek závodu se sprintuje asi 5 km po asfaltu k nejbližšímu vjezdu do terénu a rovnou vzhůru, kde se to celé zašpuntuje. Takže po sprintu hned krásně vydýchat, hodit lehké převody a při šnečím tempu dávat pozor na rovnováhu. Mám navíc, ale bohužel není kudy. A takto trasa, samý singltrek vede zhruba 40km. Ano, krásné pěšinky, technicky náročné, ale pro 400-500 závodníků asi nevyhovující. Druhá polovina trasy je už po širších lesních cestách, s táhlými výjezdy. Asi by to mělo být naopak, pouze můj názor B-).

První díl trasy jedu velmi neekonomicky, v jistých pasážích bych jel rychleji, ale není kudy. A v jiných pasážích o něco volněji, ale tlačí mne závodníci za mnou. A blíží se první ze dvou výjezdů k hradu Helfštýn. Tento první výšlap vede terénem a pro toho kdo nesesedne je tradičně vypsaná odměna od pivovaru Zubr. Já cítím, že by to asi i šlo, rozum ovšem velí, a vyhrál, sesedni a šetři síly do dalších km. Opouštíme Helfštýn a jedeme k Oderským vrchům. Mně pomalu začínají docházet síly, začínám si uvědomovat, že na této trase se opět řádně fyzicky a psychicky potrápím. Kupodivu táhlé kopce mi nedělají problém, i přesto mé tempo se zpomaluje.Asi to dnes je celé o hlavě,donutit se rvát s trasou a šlapat na maximum.Dnes to prostě nejede, nebaví mne to a já se těším do cíle, do kterého se nějak došourávám. Z dosaženého času,z předvedeného výkonu nemám vůbec radost. Suma sumárum na této trase se mi nejezdilo dobře a ani letos se to nezměnilo. Zřejmě se u tohoto závodu budu držet názvu našeho týmu: Příště Už Nepojedu. PS: co mne nezabilo, mne posílí, byl to dobrý trénink a příprava na další akci, Jihlavskou 24 hodinovku. A snad vše zúročím na OBR Drásalovi a Rallye Sudetech.

Author Šela marathon 93 km.: Megin (Roman)  čas v cíli 06:35:46.8 stačil na 352.místo absolutně, 93. ve své kategorii.

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz