3.6.2017 Orlík Tour (Jirka)

23.07.2017 00:15

Na letošní Orlík jsme se vydali v trochu větším uskupení, než v minulých letech. Náš známý Martin slavil letos 50 let a dostal tedy stylový dárek – startovné v závodě (i když tento má ve skutečnosti 58 km). Na cestu do Kozárova na start Orlíku jsme se vydali společně a jízdu nám zpestřilo Martinovo uvolněné kolo na střeše, které si „ulehlo“ na zbylá kola. Naštěstí ze střechy neuletělo a tak jsme po krátké opravě mohli pokračovat dále.

Na start se postavila nejdříve naše omladina - Bertík a Tadeáš (syn Martina) v kategorii 8 – 9 let. A v této nejpočetněji obsazené kategorii (37 závodníků) si vedli velmi dobře. Kluci jeli 3 kola s celkovou délkou 3 km a museli překonat překážky buď skokem nebo objetím serpentýnou. Bertík oproti Tadeášovi volil první možnost a tak hned získal určitý náskok. V celkovém pořadí pak Bertík obsadil krásné 12. místo (0:09:17.9) a Tadeáš 24. místo (0:10:39.6). Vítěz to zvládl v čase 0:07:20.5 min.

Těsně před startem hlavního závodu se na start postavila také naše PUNKerka Dorotka v kategorii do 5 let. I přes mírnou nervozitu, zda zvládne odstartovat, se srdnatě vydala na trasu a vydala ze sebe všechno, což ukázaly i slzy, které ronila od půlky trasy až do cíle. Zde na dotaz Zuzky: „Proč pláčeš?“ odvětila: „Já už nemůžu!“ Ale jsi už přece v cíli… ;o) Dorotka obsadila v konkurenci 17 holek 8. místo v čase 0:01:07.4 min.

Poté už nastal okamžik pro start hlavního závodu. Letos jsem se cítil dobře, počasí bylo příjemné a trasa také nebyla příliš rozmočená. První kilometry doznaly mírné změny oproti předchozím létům a asi to nebylo k lepšímu… ;o( V minulosti se jel delší zaváděcí úsek po asfaltu a po roztažení startovního pole a rozvrstvení jezdců dle výkonnosti následoval nájezd do terénu. Letos byl úsek po asfaltu velmi krátký a terénní stezka, do které se najíždělo, byla dost úzká a tak se slézalo z kola i do velmi mírných kopečků. Výhodou bylo pozvolné zahřátí organizmu oproti zakyseleným stehnům v minulosti. Postupně jsem nabíral tempo a jelo se mi velmi dobře, než jsem v jednom kamenitém úseku udělal jezdeckou chybu a o kámen procvakl zadní duši. Oprava mi sice zabrala cca jen 7 minut, přesto to znamenalo výrazný propad a následně jsem se musel prodírat přes pomalejší jezdce. Ve druhém kole jsem již nekalkuloval a snažil se jet naplno i s rizikem, že mi dojdou v závěru síly. To se také trochu stalo a asi 5 km před cílem jsem začal chytat křeče. Musel jsem tedy trochu zvolnit a „rozdýchat“ to. I přes lehkou krizi v závěru a defekt jsem si nakonec vylepšil loňský čas a s výsledkem jsem byl spokojený. Martin dorazil cca 1:20 hod po mně a měl toho plné zuby. Ale zároveň z něj čišela spokojenost a odhodlání něco obdobného absolvovat ještě jednou…

Výsledky dětí

1.            Knoblochová Kristýna                                                  0:00:47.9 min.

8.            Měchurová Dorota         PUNK Tým                         0:01:07.4 min.

 

1.            Hanuš František               Pocta – Bike Gallery       0:07:20.5 min.

12.          Měchura Albert                               PUNK Tým                         0:09:17.9 min.

Výsledky hlavní závod

1.,           1.            Boudný Pavel    Česká spořitelna              1:59:18.7 hod.

221.,      61.          Měchura Jiří       PUNK Tým                         3:04:50.7 hod.

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz