7.5.2016 AUTHOR ŠELA MARATHON = stále neoblíbený

17.05.2016 20:48
Jak jsem již dříve psal, tento závod a jeho trasa se spoustou singletrailů mi nesedí.
Letos jsem to chtěl změnit, v nohách našlapáno dvakrát více kilometrů než obvykle v tuto dobu a poměrně slušná forma. Navíc jsem tento závod pojal jako trénink na blížící se jiné výzvy. 
Organizátoři udělali oproti loňsku opět pár změn na trati, prodloužili ji na 97km a převýšení zvedli na 2288m.
Na start do Lipníka nad Bečvou jsem se tradičně vydal po své ose na kole. Startoval jsem z druhé vlny v 9:10 hod. Od prvního šlápnutí jsem se po asfaltu nenechal v balíku závodníků vybláznit ke sprintu na 5 km a raději šlapal své tempo, s rozložením sil pro celou trať. To se mi zanedlouho, a podbně rozumným závodníkům, v prvním singletrailu a sjezdu vymstilo. Bohužel, trať se ucpala a já jsem musel krásný sjezd sejít vedle kola. 
První výjezd na hrad Helfštýn trochu pole roztřídil, konečně to pojede, ne na dlouho... Na konci jednoho sjezdu díra, ideální na zaboření se a let přes říditka, a hned za ní prudký výjezd. Organizátoři tato místa, trochu nebezpečná, a bylo jich spousta, zapomněli označit jak bývá zvykem na jiných závodech. Abych zabránil pádu, brzdím a na nadcházející výjezd rychle shazuji na lehčí převody a opírám se vší silou do pedálů. Klasický návod jak přetrhnout řetěz, což se stalo i v mém případě. Pro tyto případy s sebou stále vozím nýtovačku = závada opravena, ale konec nadějím na slušný čas. 
Rozhodl jsem se tempo zrychlit, úspěšně se prokousávám mezi pomalejšími závodníky až po 50 km. Zde při dalším sjezdu, tentokrát jsem bržděn závodníkem jedoucím přede mnou, dochází k další mé katastrofě. Procvaknutí pláště, rychlý defekt, během okamžiku brzdím, mezitím ráfek absorbuje menší náraz a jedna ze špic to vzdává, prasklá.
Duši vyměním, špici mi na nedaleké občerstvovačce Rybáře servisák odstranil, ale děravý plášť mou účast v tomto závodě ukončuje.
 
Můj výsledek Měchura Roman = DNF.

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz