8.11.2015 VELKÁ KUNRATICKÁ

10.11.2015 22:09

Letos jsem vstupoval již do své 7. Velké Kunratické. Když jsem se z hecu přihlásil do své vůbec první v roce 2006, nenapadlo by mě, že se z toho pro mě stane fenomén. Je to takové prodloužení cyklo sezóny, která většinou končí úderem MTB Rallye Sudety z kraje září. Každoročně se snažíme s kamarády hecnout, abychom měli motivaci do tréninku. Letos jsem trénoval nadstandardně – 6 x jsem si proběhl svůj cca 7 km kopcovitý okruh v Šárce, 1 x výběh s Luďkem na jeho „Venušin pahorek“ a 1 x lehký výběh po rovině. Formu jsem vyladil den před startem asi „sedmičkou“ červeného a ráno se probudil do krásného slunečného dne (cca 17 °C). Počasí značilo, že by mohly být rychlé časy…

Letos byl PUNK Tým zastoupen vícenásobně, svou běžeckou premiéru si odbyl i syn Bertík (7 let), a nevedl si vůbec špatně. Trať v délce 370 m proběhl s úsměvem jako laň v čase 1:39 min. a ještě si vysloužil autíčko…


Ale zpět k té pravé 3,1 km dlouhé trase, která vede přes legendární Hrádek. V 11:23 startuji spolu s Luďkem. Hned po startu nás čeká rozbahněná pasáž – jako by zde prošlo stádo krav – no spíše se proběhlo stádo „volů“… Dál již byla trasa téměř ideální a teplota také (poprvé jsem startoval v trenkách a tričku!). 

Luďka se držím přes první kopeček a seběhnutí pod Hrádek. Zde však zapíná svůj legendární pohon 4x4 a lehce mi uniká. 

Následuje prudké seběhnutí z Hrádku a rovinka pod poslední kopec. Luďka mám na dohled, a když vidím, že do závěrečné „stěny“ jde „poklidně“, inspiruji se jeho tempem a nikam nespěchám. Na vrcholu silou vůle rozpohybuji „olověné“ nohy a běžím vstříc mezičasu – 11:39 min. Hmmm, nic moc, trochu zklamání, nicméně si vzpomenu na poučku, že právě zde se Kunratická rozhoduje a zapínám na plné obrátky. Předbíhám několik běžců, sbíhám poslední klesání a finišuji za mocného fandění Zuzky, Bertíka a Dorotky do cíle. I přes slabší mezičas je z toho můj rekord a potvrzení teorie, že se vyplatí šetřit síly do kopců a naplno to rozbalit až v závěru.

Tak příští rok opět v Kunratickém lese… A snad opět v početnějším obsazení jak bývalo zvykem v minulosti: Milane, Dane, Kubo a další… Ten příjemný pocit v cíli za to stojí!

Jirka Měchura

 

Hrádek muži/ženy                   výsledný čas

1.       PROCHÁZKA Jan           11:35.6

266.     BARTOŇ Luděk                   15:58.2

370.     PAVLŮ Dušan                      16:26.8

434.     MĚCHURA Jiří                     16:41.0

10.       KNAPKOVÁ Mirka             16:50.4           

590.     HRADÍLEK Vavřinec          17:16.2 (pozn.: po shlédnutí foto bylo odhaleno, že na Vavřincovo číslo běžel úplně někdo jiný...)

56.       SAMKOVÁ Eva                   19:19.5

1727.   KOHÁK Jakub                      23:53.6

(zúčastnilo se 2 000 mužů a 371 žen)

 

Dětské závody                                    výsledný čas

1.         JELEN Lukáš                  1:19.5

60.       MĚCHURA Albert                  1:39.2

(zúčastnilo se 273 kluků – mladších)

Kontakt

PUNK Tým Praha 6
Česká republika
mechura.zs@atlas.cz